Blog

Internetový marketing: praktický přehled pro majitele firem a živnostníky

Podnikatelé se snaží oslovovat zákazníky pomocí webových stránek, prezentací v oborovém katalogu, sociálních sítí a dalšími způsoby. Často využívané jsou reklamní kampaně ve vyhledávačích (PPC) a podpora webu v přirozeném vyhledávání (SEO). Kvůli rostoucí konkurenci je dnes nutné vyladit všechny možnosti prezentace.

Metodika důvěryhodného webu

Důvěryhodnost webu (jinak také web credibility) - zahrnuje postupy a možnosti, které vedou ke zvýšení a vytvoření dostatečné důvěryhodnosti internetových stránek. Pokud internetové stránky budí důvěru, návštěvníci věří obsahu webu. Také se zvyšuje jejich ochota na stránkách nakoupit (v případě internetového obchodu) nebo kontaktovat provozovatele webu. Důvěryhodný web může rovněž zvyšovat ochotu návštěvníka prohlížet další internetové stránky.



Pro živnostníky

Garance pozice ve vyhledávačích je nesmysl

Slibuje vám někdo garanci pozic ve vyhledávači? Utíkejte. Zkusím vám vysvětlit důvody, proč je taková nabídka nesmyslná a jaká data se naopak vyplatí sledovat.

Jaké jsou cíle internetových stránek?

Nové nebo existující internetové stránky musí splňovat základní obchodní a marketingové cíle. Podle mých zkušeností nezná cíle webu přibližně 26 % majitelů internetových stránek.

Jak si udělat desetisekundový test webu

Uživatel posoudí internetovou stránku během 10 sekund. Během dalších 20 sekund je uživatel stále nakloněn k odchodu ze stránek. Pokud se vám povede udržet uživatele na stránkách déle než 30 sekund, ochota zůstat se výrazně prodlužuje.

Pro majitele firem

Rozbor: nabídka reklamy za 15 900 Kč

Klient obdržel nabídku na inzerci v katalogu firem a jednorázovou reklamu. Nabídku jsem doporučil odmítnout. Přečtěte si zdůvodnění.

Jak do webu zapracovat žádost o cenovou nabídku

Složitější služby, dražší zboží nebo třeba nemovitosti mohou mít cenu na míru. V takovém případě zákazník požádá o vypracování cenové nabídky.

Jak přivést zákazníka do prodejny

Majitelé kamenné prodejny, provozovny, sídla firmy, pobočky a dalších zařízení nemohou někdy své služby poskytovat přes Internet. Také internetový obchod může mít prodejnu s ukázkou zboží (showroom). Proto je cílem dostat zákazníka do prodejny.



Potkejme se online

Podnikatelé a živnostníci

Přes 30 000 podnikatelů.

Provozovatelé e-shopů

Více než 15 000 členů.

Sledujte můj LinkedIn

Krátké a snad přínosné tipy převážně pro majitele firem.