Webová analytika - poznejte, co se na webu děje

Měřte správně chování návštěvníků vašeho webu. Jaké stránky webu odrazují budoucí zákazníky? Jaké reklamní kampaně vám fungují? Kde možná přicházíte o peníze? Odkud na váš web přichází? Jak dlouho se zdrží? Nejen na tyto otázky vám pomohu najít odpověď.

Google Universal Analytics

Světově nejpoužívanější nástroj webové analytiky. Měří návštěvnost vašeho webu. Nezbytný nejen pro výkonnostní marketing. Ještě neměříte? Nasadíme!

zjistit více

Proč se mnou spolupracovat

Žiju tím

Google Analytics používám pravidelně. Své znalosti si neustále rozšiřuji sledováním kolegů, kteří se na webovou analytiku specializují. Díky tomu umím najít řešení prakticky všech situací. Umím také řídit a aktivně spolupracovat přímo se specialisty na webovou analytiku.

Testuju

S nadšením se vrhám do testů webové analytiky na vlastní kůži. Když si všechno bezpečně vyzkouším na vlastních projektech, ověřené věci používám u svých klientů.

Ověřuju

Aby měla webová analytika smysl, musí vám přinášet více zákazníků. Proto během spolupráce ověřuji vaší spokojenost a výsledky. Když už nějaký report tvořím, měl by mít dopad na váš byznys.



Často kladené otázky k webové analytice

Správně nastavená web analytika může mít velký dopad na vaše podnikání. Sepsal jsem dotazy, které často slyším od majitelů webů, podnikatelů a vedení firem. Máte další otázku? Napište mi e-mail.


Lépe pochopíte chování lidí a můžete se mu přizpůsobit. Většinou za peníze přivádíte na svůj web návštěvníky. Platíte si reklamy a potřebujete vyhodnotit, co se děje na stránkách. Nebo začínáte a chcete zjistit, zda-li lidé na webu dělají očekávané akce. Můžete také využít stávající návštěvnosti k přesnějšímu nastavení připomínací reklamy. To znamená, že lze nastavit vaše reklamy v AdWords podle toho, co prohlíží lidé na stránkách. Statistiky jsou anonymní.

Nástrojů pro webovou analytiku existuje celá řada. V českých podmínkách se nejčastěji setkáte s bezplatnou verzí Google Universal Analytics. Google poskytuje Google Universal Analytics (původně: Google Analytics a Urchin). Adobe nabízí Adobe Analytics. Existuje webový software PIWIK, který si můžete zdarma stáhnout a instalovat na svůj server. Statistiky v reálném čase poskytuje Clicky. Méně se už používá Navrcholu.cz nebo Toplist.cz. Na úrovni serveru existuje Awstats. Osobně mám zkušenost s Google Universal Analytics, Google Analytics, Navrcholu.cz, Toplist.cz, Clicky, PIWIK a Awstats. Různou základní statistiku poskytují někdy i nástroje pro správu webu, například Webnode.cz. Z dřívější doby vzpomínám na různá počítadla, která zobrazovala pouhé číslo o návštěvnosti a někdy i skrytou statistiku.

Jako majitel firmy nebo živnostník nemusíte o svém webu vědět více informací. Podrobnosti by vám měl sdělit online marketér nebo webový analytik.

Velmi často se setkávám s tím, že web neobsahuje žádné měření. V tom okamžiku jste slepí. Data o návštěvnosti se projeví až po vložení měřícího kódu do stránek. Správné vložení měřícího kódu pro Google Universal Analytics vám pomůže rozpoznat Google Tag Asistant pro prohlížeč Chrome. Pomocí tohoto nástroje poznáte i špatné měření. V některých případech vám pomůže rozpoznat technicky špatné měření i programátor. V některých vzácnějších případech můžete zjistit, že do webu nevložíte měřící kód Google Analytics, ani jiný typ měření.

Pochopit rozhraní Google Univerzal Analytics vám může trvat několik týdnů. Při pravidelném používání se v rozhraní začnete orientovat. Základy webové analytiky se můžete naučit zhruba do měsíce. Pro pokročilou analytiku už ovšem musíte obor důkladně sledovat několik let. Z těchto důvodů se webová analytika stala samostatnou specializací.

Mám přes 95 % spokojených zákazníků.

Michal Martoch

"Je to úžasný člověk, kterému jde nejvíce o spokojenost zákazníka, pro kterého udělá cokoliv."

~ Michal Martoch
Workline.cz

Miroslava Novotná Bittnerová

"Radim mi pomohl tam, kde jsem tápala. Naučil mě prodávat sebe a tím i svou službu. Díky tomu se mé jméno stalo značkou."

~ Miroslava Novotná Bittnerová
Astrorozbor.cz

Lukáš Hladeček

"Radim se ve vodách online marketingu pohybuje s impozantní jistotou a přehledem. Jeho argumenty jsou podloženy logikou a zkušenostmi, jeho soudy jsou bez emočního pozlátka. :)"

~ Lukáš Hladeček
grafik a webdesigner