Uživatelské testování webu

Spolupráce s uživateli vám pomůže odhalit skryté chyby webu. Oprava může mít pozitivní dopad na výsledky.

Radim Hasalík Company

Co získáte za výhody

Finančně výhodné

Hledání chyb tímto způsobem vychází dobře z poměru cena / výkon. Při testování složitějších prototypů ušetříte náklady za programátory.

Lze svépomocí

Uživatelské testování si můžete uspořádat sami. Postup je jednoduchý. Naučím vás to nebo si to přečtěte v knize od Steva Kruga.

Dopady na výsledky

Oprava kritických chyb může mít pozitivní dopady na finanční výsledky firmy.

Flexibilita

Můžeme společně udělat pouze uživatelské testování webu. Nezavazujeme vás k žádné další spolupráci.

Jak probíhá uživatelské testování?

Uživatelské testování lze také s úspěchem využít při přípravě budoucího webu. Na lidech můžete otestovat chystané koncepty, nákresy (wireframe) nebo dokonce celé klikací protopy.

  • 1. Příprava scénářů - nejprve je třeba si ujasnit, co vlastně pro vás budu testovat. Bude to aktuální web, jeho chystaná podoba, náčrtek nebo funkční protyp? Jaké obchodní cíle sledujete a čeho potřebujete pomocí webu dosáhnout?
  • 2. Výběr lidí k testu - je vhodné, abych testoval web na lidech, kteří jsou velmi podobní návštěvníkům vašeho webu. Někdy je složité najít podobný typ návštěvníků - například proto, že jde o ředitele firem nebo skupinu lidí. V takovém případě pro uživatelské testování najdeme podobnou skupinu. Pro kvalitní test stačí sedm lidí.
  • 3. Uživatelské testování - s vybranými lidmi projdu váš web. Poznamenám si, kde váhali nebo měli problémy. Pohyb lidí na vašem webu nahraji na video.
  • 4. Závěrečná zpráva a doporučení - odevzdám vám závěrečnou zprávu, která shrne výsledky testování. Dostanete doporučení, co dělat webem dál.

Když je hotovo, spolupráce nemusí končit. Na základě výsledků uživatelského testování pro vás můžeme připravit změny vašeho webu. V rámci navazující konzultace použitelnosti vám vysvětlíme nalezené chyby. Případně pro vás nakreslíme nový web nebo jeho části.

"Oceňuji, jak je schopný se vcítit do potřeb svého klienta a není pouhým plničem úkolů, ale nebojí se poskytnout svoji zpětnou vazbu na kampaň či nápady. Umí totiž perfektně využít svého citu pro zjištění potřeb klienta a ukázat nám občas realitu, od které jsme, my interní zaměstnanci, trochu odstrčeni. Tato kombinace z něj dělá velmi dobrého partnera pro online marketing."

Michal Dvořák E-Commerce Specialist CZ/SK, Royal Canin

Proč se mnou spolupracovat

Zkušenosti s prací
pro malé a střední firmy

Jako zaměstnanec jsem pracoval v marketingu pro ESET nebo DATART. Pomáhal jsem značkám jako VEKRA, SIKO Koupelny, Seznam.cz, ale i menším firmám. Mám více než více než 20 let zkušeností s B2B i B2C.

Věřím v systematický
marketing

V marketingu hledám systém a pořádek. Kombinuji krátkodobé kroky a dlouhodobé aktivity. Napojuji se na potřeby majitelů firem a vašich zákazníků. Propojuji a zastřešuji specialisty. Výsledky dokládám na datech.

Mám výsledky
napříč různými trhy

Získal jsem více než 176 kladných doporučení. Mohu doložit konkrétní výsledky práce pro více než 400 různých firem. Dokážu pomoci tam, kde mají lidé o služby / produkty zájem.